Bazı logolar ve renkler hafızalarımızda biz farkında olmadan bir yer edinmiştir. Belirli renkleri bir arada gördüğümüzde bizlere bazı anlamlar çağrıştırır, bizde bazı hisleri uyandırır. İşte tam da renklerini ve logosunu gördüğünde bu duyguları yaşayacağın bir markayı birlikte keşfedeceğiz. Kırk yıla yakın süregelen bir başarı hikayesinin başrolü; Tommy Hilfiger.

 

Tommy Hilfiger'ın Tarihçesi

Tommy Hilfiger, Amerika Birleşik Devletleri’nde, 1985 yılında kurulan bir dünya markasıdır. Markanın ismi, Baş Tasarımcısı ve kurucusunun isminden gelir. Baş Tasarımcısı olan Thomas Jacob Hilfiger, kendi markasını dünyaya sürdüğü günden beri klasik havalı Amerikan tarzının dünya çapındaki öncülerindendir. 

Bugün Hilfiger vizyonu ve liderliği hala markada etkisini sürdürmektedir. Marka aynı vizyon ile dünya modasına yön veren, en tanınmış yaşam tarzı markalarından birisidir.

Marka isminin kurucusunun ve baş tasarımcısının isminden geldiğini söyledik. Peki Thomas Jacob Hilfiger kimdir? Markayı daha yakından tanımadan önce kurucusunun hayatına kısaca göz atalım.

 

Thomas Jacob Hilfiger Kimdir?

 

Thomas Jacob Hilfiger, Tommy Hilfiger markasının kurucusu ve Baş Tasarımcısı olan Amerikalı bir modacıdır. 24 Mart 1951’de New York’ta doğmuştur. Hilfiger’ın kariyer hayatı doğduğu yerde yani Elmira’da 1969 yılında başlamıştır. İlk mağazası olan People Place’i 18 yaşında açarak resmi anlamda iş hayatında ilk adımını atmıştır. 

 

10 yıl sonra kariyerini moda alanında ilerletmek için Manhattan'a taşınmıştır. Burada kendi adını verdiği markasının ilk temellerini 1985 yılında atmış ve bir erkek koleksiyonu ile markayı lanse etmiştir.

 

Tommy Hilfiger o günden sonra hızlı bir yükselişle günümüze kadar gelmiştir. Dönemdeki konuşmalarından birisinde bir gün Amerika’nın en büyük tasarımcılarından olacağını söyleyen Hilfiger'ın hedefine büyük oranda ulaştığını söylesek yanılmış olmayız.

 

Marka kurucusunun hayatına kısaca değindiğimize göre marka hikayesini incelemeye kaldığımız yerden devam edebiliriz. Biraz da markanın başarı hikayesine ve bu başarıların kaynağına göz atalım.

 

 

Tommy Hilfiger Kimdir?

 

Geçmişten Günümüze Katlanarak Artan Başarının Sırrı

 

Tommy Hilfiger’ın kırmızı, mavi, beyaz renklerinden oluşan logosunu taşıyan kıyafetler markanın kurulmasından kısa bir süre sonra yoğun ilgi görmeye başladı. 1990’ların başında Amerika'da popüler olan hiphop camiası markanın tişörtlerine büyük ilgi gösterdi. Dönemin hiphop alanındaki popüler isimlerinden olan Snoop Dogg’un bir programa Tommy Hilfiger tişörtü ile çıkması sonucunda marka rekor satışlara imza atmaya başladı.

 

Markanın reklam aktivitelerinde birlikte çalıştığı isimler de oldukça güçlü ve ses getiren kişilerden oluşmuştur. Michael Jackson ve David Bowie, Tommy Hilfiger reklamlarında yer alan en güçlü isimlerin başında gelmektedir.

 

Marka, günümüzde sadece kıyafet alanında değil günlük yaşamda ihtiyaç duyulan birçok ürünü kapsayan alanlarda hizmet vermektedir. Gerçek bir yaşam tarzı markası haline gelen Tommy Hilfiger, Tommy Jeans ve Tommy Hilfiger Koleksiyonu ile müşterileriyle buluşmaya devam ediyor. Kadın ve erkek spor giyim, çocuk giyim, iç giyim, ayakkabı, saat, parfüm, takı ve aksesuar dahil olmak üzere birçok koleksiyonu bir arada barındırıyor. 

 

Tommy Hilfiger'ın Hikayesi

Dün, Bugün, Yarın: Tommy Hilfiger Kalitesi

 

Tommy Hilfiger 1990’larda Amerika pazarında hızlı bir yükselişe geçti. Ancak 1990’ların sonlarında mevcut pazardaki rekabetin yüksek olması ve çok güçlü alternatif markaların olması sebebiyle popülerliğini yitirmeye başladı. Dönemin ünlü isimleri ve hiphop severleri Tommy ürünlerini kullanmamaya başladı. Bunun üzerine marka özeleştiri yaparak yeni kararlar almak üzere yola koyuldu.

 

Belirlenen yeni stratejiler kapsamında 2007 yılında Macy’s ile yapılan anlaşma kapsamında Tommy Hilfiger’ın en çok sevilen ürünleri sadece Macy’s üzerinden satılmaya başlandı. Bu strateji ile marka yeniden ayağa kalktı ve eski popülerliğini geri kazanmaya başladı.

 

Yıl 2009’a geldiğinde ise Tommy Hilfiger için değişim çanları çalmaya başlamıştı. Bu değişim marka imajını ya da kalitesini etkileyen bir değişim değildi. Bünyesinde farklı giyim markalarını bulunduran ünlü giyim şirketi Philips-Van Heusen, 3 milyar dolar karşılığında Tommy Hilfiger’ı satın alarak kendi bünyesine kazandırdı. Ancak Thomas Jacob Hilfiger günümüzde de markanın tasarım ekibine liderlik etmeye devam ederek markanın aynı çizgide devam etmesini sağlıyor.

 

Tommy Hilfiger'ın Tarihçesi

Tommy Hilfiger Hassasiyeti Her Alanda Hissediliyor

 

Hilfiger’ın moda dünyasındaki başarısı birçok dönemde takdir edilmiş ve ödüllendirilmiştir. 2012 yılında CFDA’nın Geoffrey Beene Yaşam Boyu Başarı Ödülüne layık görülen Hilfiger, 2020 yılında da İngiliz GQ’nun Yılın Tasarım Efsanesi Ödülü ile başarılarını taçlandırmıştır.

 

Hilfiger, moda dünyasındaki başarısının yanı sıra birçok toplumsal konudaki duyarlılığını hissettirerek çalışmalar gerçekleştirmiştir. Dünyayı gelecek nesiller için daha iyi bir yer haline getirme tutkusuyla kurumsal projelerin hayata geçirilmesini sağlamıştır. Şirket, TommyCares yapılanması ile “Save the Children” ve “World Wildlife Fund” gibi uluslararası kurumlara destek olmaktadır.

 

Hilfiger'ın kariyeri ve hayat hikayesi, Kasım 2016'da yayınlanan anı kitabı American Dreamer'da kayıt altına alınmıştır. Bu kitap Hilfiger’ın son 35 yılını kapsayan tüm deneyimlerini ve gelişimlerini içermektedir. Ek olarak bu kitap Hilfiger’ın erken yaşlarda başlayan kariyerini ve genç yaşta milyar dolarlık bir markayı kurmaya iten serüvenlerini de okuyucularla buluşturmaktadır.

 

 

Tommy Hilfiger'ın Tarihçesi

 

Küreselde Tommy Hilfiger Rüzgarı

 

Tommy Hilfiger, Amerika’da başlayan yolculuğunu dünyanın birçok noktasında devam ettirmektedir. Özellikle 2010 yılında PVH satın alımının ardından marka Kuzey Amerika, Avrupa, Latin Amerika, Asya Pasifik bölgesinde, 100'den fazla ülkede 2.000'den fazla perakende mağazası kurarak kapsamlı bir dağıtım ağı kurmuştur. Tommy Hilfiger markasının küresel perakende satışları 2020 yılında 6,9 milyar ABD dolara ulaşmıştır.

 

Tommy Hilfiger tüm dünyada “Wastes Nothing and Welcomes All” misyonuyla hiçbir şeyi israf etmeyen ve herkesi karşılayan bir moda yaratma amacını benimsemektedir. Dünyanın birçok problemle başa çıktığının bilincinde olan Tommy Hilfiger, dünyadaki kaynak kıtlığını, eşitsizliği, iklim değişikliğini herhangi bir moda markasının tek başına çözemeyeceğini ancak bu alanlarda markaların büyük sorumluluklarının olduğunu söylüyor. Bu kapsamda ortaklık ve iş birlikleri ile daha döngüsel ve kapsayıcı bir moda geleceği yaratmak için markanın elinden gelen her şeyi yapacağını belirtiyor. 

 

 

Tommy Hilfiger Rüzgarı

 

Tommy Hilfiger Modayı Hangi Markalarıyla Yansıtıyor?

 

İmza marka olarak bilinen Tommy Hilfiger, şık bir dokunuşla klasik havalı Amerikan tarzının özünü temsil ederek akıllara kalıcı bir yer ediniyor. Cesur renkler sokak stilinde buluşarak özgün tasarımlar ortaya çıkıyor. 

 

25-40 yaş grubundaki tüketicilere hitap eden Tommy Hilfiger Spor Giyim koleksiyonları, Hilfiger'in bireyselliği ve iyimserliği tasarımlara yansıtmasıyla zamansız parçaların ortaya çıkmasını sağlıyor.

 

Tommy Jean koleksiyonu ise 18-30 yaş grubuna odaklanan, Amerikan denim klasiklerinden ilham alan, rahat, enerji dolu tasarımlardan oluşuyor. Tommy Jean yeni nesil tüketici grubunun yakından takip ettiği koleksiyon serisi olarak karşımıza çıkıyor.

 

Markanın doruk noktası olarak kabul edilen Hilfiger Koleksiyonu, Amerika mirasını çağdaş ve eğlenceli detaylarla harmanlayarak sofistike bir görünüm yakalayan parçalardan oluşur. 

 

Americana mirasını çağdaş etkiler ve eğlenceli bir moda üstünlüğü ile harmanlayarak sofistike ve seçkin bir görünüme sahiptir. Zamana ve değişime saygı duyan klasikler günümüze uyarlanarak yeniden tasarlandı. Ve sonucunda 25-40 yaş grubunun severek tercih ettiği, zahmetsiz stilin öncüsü olan bir koleksiyon ortaya çıktı. 

 

Tommy Hilfiger Tailored koleksiyonu, takım elbiselerin günlük kullanıma uygun hale getirildiği, haftanın her gününe uyum sağlayabilecek parçalara dönüştürüldüğü klasiklerden oluşuyor. Bu klasikler birinci sınıf kumaşlarda tasarlanarak 25-40 yaş arası grubun favorileri arasındaki yerini alıyor. 

 

Tommy Hilfiger markasını ve kurucusunu tüm detaylarıyla ele aldık. Azmin, başarının ve yılmamanın kazandırdığı somut örnekleri inceleyerek birçok farklı konuda dersler çıkardık. Tommy Hilfiger markasına karşı olan izlenim bu bilgiler dahilinde daha farklı bir anlam kazanabiliyor.

 

Sen de Tommy Hilfiger markasının ayakkabı, çanta, kemer ve daha birçok ürününe eçanta üzerinden kolaylıkla ulaşabilirsin. Üstelik beğendiğin ürünü almak için ödeyeceğin kargo ücreti sadece 1 TL! eçanta üzerinden Tommy Hilfiger markasının ürünlerine hemen ulaşabilir, dilediğin yerden dilediğin zaman alışverişin tadını çıkarabilirsin. 

 

Tommy Hilfiger Modası

 

İlginizi çekebilir: 

 

Geçmişten Günümüze Birkenstock ve Ürünleri

 

Geçmişten Günümüze Guess Marka Hikayesi

 

Herschel Çanta Tercih Rehberi

 

Benetton Çanta Tarzını Anlatıyoruz!

 

Calvin Klein Markası Tasarım Çizgileri

Etiketlendi: Markalar