eçanta ecanta.com.tr ÜCRETSİZ - Şimdi App Store'da
Kapat
Tatile Gidiyoruz
Meditasyon Neden Yapılır? Faydaları Nelerdir?
07 Aralık 2021

Meditasyon Neden Yapılır? Faydaları Nelerdir?


Günümüzde artık çokça duyduğumuz meditasyonu, hayatının içerisine dahil etmen aslında çok kolay. Bazı temel yöntemleri öğrenerek bunu rahatlıkla uyguladığını görebilirsin. Günlük yaşamın stresinden, sorumluluklarının verdiği ağır yükten arınmak ya da gün içinde moral motivasyonunu tekrar toparlayabilmek için meditasyon yapmanın aslında ne kadar rahatlatıcı ve kolay olduğunu fark ettiğinde senin için vazgeçilmez bir rutine dönüşecek.




Meditasyon yaparak, yoğun tempolu hayatında soluk alabilir, her an kendini huzurlu ve adeta yenilenmiş hissedebilirsin. Birçok kültürde ve dinde uygulanan meditasyon oldukça köklü bir tarihe sahip; ayrıca farklı inanç ve mezheplerde de yorumlanmaktadır.  



eçanta look indirim kodu

Aynı zamanda meditasyon uygulayarak konsantrasyonu artırmak da mümkündür. Sakin, dingin, arınmış bir ruha ve bedene sahip olmak için meditasyon yapmaya hazır mısın? Şimdi dilersen senin için meditasyon nedir, meditasyon yapmanın teknikleri nelerdir veya meditasyon yapmanın ne gibi faydaları var bu alt başlıklara değinelim:



Meditasyon Nedir? 


  • Meditasyon, Latince “meditatio” kelimesinden türetilmiş olup kelime anlamı olarak da derin düşünme anlamına gelir. 

  • Batı dilinde “derin düşünce” anlamını taşır. Bilinç ve farkındalık ile birlikte iç huzurun sağlanması şeklinde özetlense de çok daha derin anlamları vardır. 

  • Meditasyon birçok kültürde ve dinde manevi arınma tekniğidir. Doğu kültüründe bu köklü ve bilinç açıcı bir arınma tekniği olarak şekillenmiştir.

  • Dinsel bir ritüelin dışında da, rahatlatıcı ve manevi olarak arınmak için yapılmaktadır.




Meditasyonun Amacı: Neyi Hedefler?


  • Dini inançlardan bağımsız olarak bir başka düzeydeki gerçekliği algılamayı sağlar.

  • Meditasyon, ister dua ister derin düşünce ve mistik bir düşünce ile bilinç durumu veya fiziksel, psikolojik sağlığı kazanmak amacı ile yapılsın bu, başka bir düzeydeki gelişimi ve olgunlaşmayı kazandırmayı amaçlar.

  • Varlığı hissederek iç dünyadaki aydınlanmayı kazanmayı amaçlar.

  • İnsanın içerisinde ve çevresinde olan bitenle yoğun bir şekilde iletişime geçebilmeni amaçlar

  • Meditasyonda en büyük amaçlardan biri ruhu arındırmak olumlu duyguları tüm vücutta hissedebilmektir.

  • Ruhun tedavi edilmesi sağlanır.




En İyi Meditasyon Teknikleri


1) Sessiz Yapılan Meditasyon


Bu yöntemin amacı bilinçlik durumunu ve düşünsel farkındalığı ortaya çıkartmaktır. Bunun için sakin düşünme yöntemi ve odaklanma çalışmaları yapılmaktadır. 


2) Uyanık Kalma ve Anlama İle Yapılan Meditasyon

Pasif bir meditasyon şeklidir. Gevşeme ve germe hareketlerinin bir düzen içerisinde uygulanmasıyla yapılmaktadır. Bedensel, ruhsal ve duygusal olarak uyanıklık oluşturmayı amaçlar.


3) Konsantrasyon Sağlanarak Yapılan Meditasyon

Ruhu sakinleştirmek için yapılır. Genellikle bir objeye odaklanma çalışmaları yapılır. Örneğin nefes alıp vermek, bir düşünce, bir mantra bu işlevde olabilir. Amaç normal hayattaki düşünme tarzını değiştirerek insanın içindeki sükuneti bulmaktır.


4) Aktif Meditasyon

Birtakım eylemlerin zihin açmaya yardımcı olduğu düşünülmektedir. Buna örnek olarak yazma sanatı, çiçek toplama, özel çaylar içme verilebilir. 


5) Yoga

Nefes teknikleri ve fiziki hareketler ile birlikte yapılan rahatlatıcı etkiye sahip bir spordur aynı zamanda meditasyon ile birlikte yapılarak yoğun bir rahatlama sağlar.


6) Dövüş Sanatları

Meditasyon yöntemlerinden biri de dövüş sanatlarıdır. Judo, aikido, karate,kinomichi gibi dövüş sanatlarında meditasyona özgü hareketler vardır.



Meditasyon Neden Yapılır? 


Meditasyon, dini inanç ve ritüeller dışında;


  • Farkındalığı arttırmak için,

  • Fiziksel sağlığı arttırmak için,

  • Kişisel olgunlaşma ve gelişim için,

  • Dinç ve güçlü hissetmek için,

  • Motivasyonunu arttırmak için,

  • Konsantrasyonu arttırmak için,

  • Psikolojik sağlığı kazanmak için yapılır.




Meditasyonun Faydaları Nelerdir? 


  • Meditasyonun en büyük faydalarından biri, stresi azalttığıdır. Bu, birçok açıdan araştırılarak kanıtlanmıştır.

  • Düzenli meditasyon yapmak, uyku kalitesini arttırır. 

  • Olumsuz bağımlılıklardan kurtulmak da büyük bir fayda sağlar. 

  • Yaş ile birlikte oluşan hafıza kaybını azaltır.

  • Dinç ve sağlıklı olmanı sağlar. 

  • Öz farkındalığı geliştirir. 

  • Fiziksel ağrıları kontrol etmeyi sağlayıp, azaltmaya yardımcı olur.

  • Kan basıncını düşürür. 

  • Sosyal hayatını olumlu olarak etkiler.

  • Kalp ritmini düzenler.

  • Öz saygını arttırmanı sağlar.

  • Yaratıcılığını arttırır ve güçlendirir.


Meditasyon yapmanın daha birçok fiziksel ve ruhsal olumlu yanları vardır. Burada önemli olan düzenli bir şekilde uygulayarak hayatımızın içerisine sokmaktadır.




Yeni Başlayanlar İçin Meditasyon Nasıl Yapılır? 


Öncelikli olarak şunu söylememiz gerekir ki, önemli olan bunu alışkanlık haline getirmektir. Düzenli bir sistemde yapıldığında hayatında olumlu etkilerini görebilirsin. Bunun dışında herhangi bir sınırlandırmasının olmadığını da söyleyebiliriz. Sadece sessiz bir ortamda bulunmak yeterli…


  • Önce, rahat bir şekilde oturmalısın. Kendini nasıl şekilde rahat hissediyorsan. 

  • Dik ve omurgan rahat bir şekilde oturuyor olman önemli. Böylece nefes alman daha kolay olacak.

  • Meditasyonda en önemli faktör de nefestir. Farklı nefese teknikleri olsa da ilk etapta burundan alıp ağızdan verebilirsin. Nefesini olabildiğince doğal bir biçimde alarak sakince alıp vermelisin. Doğru bir nefes alışverişi senin kolaylıkla akışa girebilmeni sağlayacaktır.

  • Nefesini belli bir ritme sokarak vücudun ile aynı senkronizasyona getirmelisin. 

  • Daha basit bir şekilde söylersek, olabildiğince tüm düşünceleri aklından çıkararak sadece nefesine odaklanmalısın. 

  • Bunun için odaklanmanı güçlendirecek materyallerden faydalanabilirsin. Örneğin; karanlık ortam, tütsü, mum vb. 

  • Yine bir ipucu daha verecek olursak, meditasyona uygun müziklerden de yararlanabilirsin.

  • Nefesin ile vücudunun uyum içinde olduğunu hissettiğin an, tüm düşüncelerden uzaklaşarak bunu yaklaşık 15 dakika sürdürmeye çalışmalısın. 

  • Burada basit cümleler ile kendine telkin verebilirsin. Örneğin “rahatla,sakin ol” gibi. 

  • Odak noktanı kendine ve düşüncelerine vermelisin. İlk etapta bir sürü düşünce aklına gelebilir. Bunları yavaşça yok etmeye çalışarak tekrar nefesine odaklanmaya çalışmalısın.

  • Pratik yaptıkça, odaklanmanın daha kolay olduğunu göreceksin.




Meditasyon Yapmayı Kolaylaştırabilmek İçin Neler Yapılabilir? 


Tüm bunların içerisinde en önemli olanı; isteğimiz ve azmimiz, bunu unutmamalısın! Meditasyonun sınırlı kuralları olmasa da devamlılığın gerekli olduğunu söyleyebiliriz. Eğer tüm bu disiplini gösteriyorsan, meditasyon yaparken odaklanmanı kolaylaştıracak neler yapabileceğine de bakmalısın.


  • Ev dekorasyonu bu konu da seni oldukça motive edecektir. Bunun için uygun bir atmosfer oluşturmalısın.

  • Sessiz, huzurlu bir ortam oluşturmalısın.

  • Az eşya seçmeli ve bunları da minimalist seçmelisin.

  • Odaklanmanı güçlendirecek kokular seçmelisin. (Lavanta, limon, nane vb.)

  • Meditasyon sırasında tütsü kullanabilirsin.

  • Loş bir ortam sağlamak için mumlardan yararlanabilirsin. Aynı zamanda yine kokulu mumlar seçerek odaklanmanı arttırabilirsin. 

  • Uçucu yağlardan yararlanabilirsin. Sakinleştirici özelliğe sahip kokuları ya da dikkatini toplamanı sağlayacak kokular tercih edebilirsin.

  • Kendini rahat hissedecek kıyafetler giymelisin. Meditasyon pozisyonunda yine seni rahat hissettirecek minder veya mat seçmelisin.



Meditasyona Nasıl Başlanır?

Şimdiye kadar, aslında meditasyonun herkesin yapabileceği bir aktivite olduğunu anlamış olmalısın. Meditasyon yapmak için herhangi bir engelin olmadığını da bildiğine göre, meditasyon yapmaya ve bunu devamlılık haline getirmeye başlayabilirsin. 20 dakikadan bile kısa süren meditasyonu gün içerisinde herhangi bir saatte yapabilirsin. Bunun için sadece gayretli olmalısın. Tüm bunlarla birlikte meditasyonu, hayat felsefen haline getirecek önerilerimiz olacak;

  • Kendini motive etmek için telefonuna bir uygulama yükleyerek bunu düzenli şekilde yapmanı sağlayabilirsin.

  • Gün içerisinde belirli saatler belirleyerek yapabilirsin. Bunu kendini zorunlu hissetmekten değil de ihtiyaç olarak yapmalısın.

  • Değiştirmek istediğin herhangi bir olumsuz yanını belirleyerek meditasyon yapma şeklini belirleyebilirsin. Örneğin aynı zamanda spor da yapmak istiyorsan yoga, uyku problemi yaşıyorsan uyku öncesi meditasyon gibi.

  • Meditasyon ile ilgili çeşitli etkinliklerde bulunarak kendini motive edebilirsin.


Meditasyonu umuyoruz ki hayatının içerisine dahil edebilirsin. Bize güven, birçok olumlu sonucunu göreceksin... Kendi farkındalığını artırabilecek olmak, hayata bakış açının olumlu yönde değişmesini düşünmek bile heyecan verici iken bunu meditasyon sayesinde başarmak çok daha keyifli olacaktır. Umarız ki, meditasyon senin için bir dönüm noktası olur!




İlgini Çekebilir:


Paris Işıltısı Nedir? Nasıl Yaptırılır?

Reformer Pilates Nedir? Faydaları Nelerdir?

Hamak Yogası Nasıl Yapılır? Faydaları Nedir?

Doğal At Kılı Fırçası Nasıl Kullanılır, Ne İşe Yarar?

Jade Roller Kullanımı ve 7 Faydası, İşe Yarıyor Mu?

Yeni Yılda Daha İyi Bir Sen İçin 6 Gerçekçi Hedef

Yüz Yogası: Parlak, Genç ve Pürüzsüz Cildin Sırrı!

Cilt Bakım Rutini Nasıl Olmalı? 5 Pratik Adımda Kusursuz Görünüm

Banka Logo
WhatsApp Sipariş
Çalışma Saatlerimiz
Hafta İçi 09.00 - 17.00
Cumartesi 09.00 - 13.00
× Alışveriş deneyimini iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Kişisel veri politikamızla ilgili detaylı bilgi için tıkla