eçanta ecanta.com.tr ÜCRETSİZ - Şimdi App Store'da
Kapat
Bayram Fırsatları
İklim Krizi
18 Ocak 2022

İklim Krizi

Birçok sektörde olduğu gibi modada da iklim krizi kırmızı alarm verdi. Özellikle pandemi sonrası yaşam biçimlerimizi gözden geçirdiğimiz bu yenileşme döneminde moda markaları da bu konuya öncelik vermiş durumda. Hemen aksiyon alındı ve moda endüstrisi çevreye verdiği hasarı tersine çevirmek için sürdürülebilir bir iklim planı dönemine geçti. Doğayı en çok kirleten ikinci endüstri olduğu bilinen moda sektöründe birçok yeni açılım yapıldı. Birleşmiş Milletler (BM) 2018 yılında gerçekleştirdiği İklim Konferansı'nda (COP24) “Moda Endüstrisi için İklim Eylemi Sözleşmesi” her geçen gün yeni markalar dahil oluyor. Şu anda 130 şirket ve 41 destekleyici kuruluş eylem planına destek veriyor.




En son 2021’de  gerçekleşen İklim Değişikliği Konferansı’nın 26. oturumunda (COP26) açıklanan yenilenen taahhütlerde; markalar 2030’a kadar sera gaz salınımlarını %30 azaltma, elektrik enerjilerinin tamamını yenilenebilir enerji kaynaklarından tedarik etmeyi amaçlamaktadır. Moda endüstrisindeki malzeme kullanımı ve üretim yöntemleri bu noktada çok kritik. Petrol ve petrol kökenli malzemeler iklim krizinin artmasına neden olan en önemli bileşen. Bu bağlamda değerlendirildiğinde üretim ve tüketim alışkanlıklarını da sorgulamamız yerinde bir yaklaşım olur. Dünyaca ünlü markalar için artık sürdürülebilir moda kaçınılmaz diyebiliriz. Markalar koleksiyonlarını oluştururken bu vizyonla yenilikçi malzemeler, enerji ve su tasarrufu sağlayan uygulamaları süreçlerine dahil etmeye başladı bile. Farkındalığı yüksek, duyarlı ve bilinçli bir moda etiğini benimseyen markalar arasında; Puma, Stella McCartney, Burberry, H&M, Zara, Adidas ve  dünyaca ünlü birçok marka yer alıyor. Modanın daha çevreci, daha etik ve daha sürdürülebilir olduğu yarınlar çokta uzak değil. Yazar SELEN YORULMAZ ÖZSÜMER

Banka Logo
× Alışveriş deneyimini iyileştirmek için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanıyoruz. Kişisel veri politikamızla ilgili detaylı bilgi için tıkla