Yurt dışına çıkmayı planlıyorsan mutlaka pasaport edinmelisin. Türkiye dışındaki tüm seyahatlerin için pasaport nasıl alınır, pasaport için gerekli belgeler ve şartlar nelerdir merak ettiğin ve ihtiyacın olabilecek tüm bilgileri senin için rehber olabilecek tek yazıda bir araya getirdik!


pasaport nasıl alınır

Ülkemiz 4 mevsimi doya doya yaşayabileceğin, her bölgesinde farklı renklere ve deneyimlere tanık olabileceğin kültür mozaiğine ve coğrafi zenginliklere sahip. Her ne kadar ülke içinde seyahat etmek, yaşadığın yerden, memleketinden farklı illere, bölgelere ve meşhur kıyı şeritlerine seyahat etmek eğlenceli olsa da biliyoruz ki insan yurt dışında yeni ülkeler ve kültürler keşfetmekten de farklı bir keyif alıyor.

 

 

Eğer sen de ülke dışına yolculuk yapmayı düşünüyorsan öncelikle pasaport adı verilen yurt dışına çıkış belgesini alman gerekir. Peki, pasaport nasıl alınır, pasaport alabilmek için hangi şartları karşılayabilmek gerekir?

 

 

Pasaportunu çıkardıktan sonra tek yapman gereken seyahat etmek istediğin ülkenin bilet fiyatlarını, konaklama imkanlarını, gezilecek yerlerini araştırmak ve tabii bütçeni ayarlamak olacak. 

 

Ama öncesinde pasaport çıkartmak için tamamlaman gereken adımlar hakkında en çok merak edilen bilgileri inceleyelim. Tabii, pasaport işlemlerini başlatabilmek için randevu alman gerekir.

 

Randevu, gerekli belgeler, pasaport ücreti (harç ve defter bedeli) ve başvuru olmak üzere pasaport işlemlerini 4 temel adımda senin için listeledik:


pasaport işlemleri

1. Adım: Pasaport Randevusu Almalısın

 

Pasaport Randevusu Nasıl Alınır?

 

Randevu almak için telefonla arayabilir veya internetten, online olarak randevu oluşturabilirsiniz:

 

Çağrı Merkezi: Alo 199

 

Online Randevu Resmi İnternet Sitesi: randevu.nvi.gov.tr 


pasaport randevusu

2. Adım: Pasaport İçin Gerekli Belgeleri Tamamlamalısın

 

Pasaport İçin Gerekli Evraklar Nelerdir?

 

Pasaport çıkarmanın ilk adımı sizden istenecek evrakları tam ve eksiksiz tamamlamakla başlar. İşte, pasaport için gerekli evraklar listesi:

 

Umuma Mahsus (BORDO) Damgalı Pasaport İçin Gerekli Belgeler Listesi

 

1) Nüfus cüzdanı veya T.C. kimlik kartı veya geçici kimlik belgesi (Sürücü belgesi, kurum kimlik kartı, aile cüzdanı, pasaport gibi belgeler kabul edilmemektedir. Kimlik kartınızın üzerinde T.C. kimlik numaranızın yazıyor olması gerekmektedir.)

 

2) Son 6 ay içinde çekilmiş 1 adet biyometrik fotoğraf (Başvuru sonrası geri verilecektir. Biyometrik fotoğrafı herhangi bir fotoğrafçıda çektirebilirsiniz. Sadece “biyometrik” fotoğraf olmasını belirtmeniz ve pasaport için çektireceğinizi bildirmeniz yeterli. Zaten biyometrik fotoğrafınız var ise yeniden fotoğraf çektirmeniz gerekmiyor. Biyometrik fotoğraflarda ağız kapalı olur, herhangi bir yüz ifadesi olmaz. Beyaz fon kullanılır. Fon beyaz olacağı için koyu renkli kıyafet giymenizi öneririz.)

 

3) Değerli kağıt bedeli ve harç bedeli ödendi dekontu. (Güncel dekont ücretlerini aşağıdaki tabloda senin için belirttik. Öğrenci isen ve bunun belgesi var ise 25 yaşına kadar sadece defter bedeli ödeyerek pasaport çıkartabilirsin. 25 yaşına kadar tüm öğrenciler harç bedelinden muaf tutulur.)

 

4) Daha önce alınmış, iptal işlemi uygulanmamış geçerli pasaportlar

 

5) Ergin olmayanlar veya kısıtlılar için veli, vasi veya kayyum kararı muvafakat belgesi. (Anne veya babanın, nüfus cüzdanı ve kimlik kartı ile, başvuru esnasında hazır bulunması durumunda muvafakat belgesi istenmeyecektir.)

 

Kaynak: www.nvi.gov.tr


pasaport için gerekli belgeler

3. Adım: Pasaport Ücretini Yatırıp Belgelemelisin

 

Pasaport Ücreti Ne Kadar? Pasaport Harç ve Defter Bedeli

 

Pasaport işlemleri için aşağıda listelenen anlaşmalı bankalara tablodaki ücreti yatırmanız gerekmektedir. Gişeden para yatırma işleminizi belgeleyecek dekont istemelisiniz. Bu dekont, yani ödendi belgesi başvuru esnasında sizden istenecektir.

 

Pasaport Ücreti 2020 (Harç ve Defter Bedeli)

 

Süre

Harç ***

Defter

Toplam

6 Ay

208,30TL

160,00TL

368,30TL

1 Yıl

304,40TL

160,00TL

464,40TL

2 Yıl

497,00TL

160,00TL

657,00TL

3 Yıl

705,90TL

160,00TL

865,90TL

3+ Yıl

994,80TL

160,00TL

1.154,80TL

 

*** Hususi ve hizmet damgalı pasaportlar harç bedelinden muaftır.

 

Pasaport ücretini yatırabileceğiniz anlaşmalı bankaların listesi:

 

Akbank, Aktif Yatırım Bankası, Albaraka Türk Katılım Bankası, Alternatifbank, Denizbank, Qnbfinansbank, HSBC Bank, ING Bank, Kuveyt Türk Katılım Bankası, Odea Bank, Şekerbank, T.C. Ziraat Bankası, Türk Ekonomi Bankası, Türkiye Finans Katılım Bankası, Türkiye Garanti Bankası, Türkiye Halk Bankası, Türkiye İş Bankası, Türkiye Vakıflar Bankası, Vakıf Katılım Bankası, Yapı ve Kredi Bankası, Ziraat Katılım Bankası, PTT, Türkiye Emlak Katılım Bankası.

 

Ayrıca:

 

PTT

Vergi Dairesi

İlçe Mal Müdürlüğü

İnteraktif Vergi Dairesi: ivd.gib.gov.tr

 

pasaport ücreti yatırılabilir.

 

Gerekli belgeleri tamamladıktan ve talep edilen pasaport ücretini yatırdıktan sonra sıra geldi belgeleri nereye teslim edeceğinize:


pasaport ücreti

4. Adım: Gerekli Belgelerle Randevu Saatinde Başvuru Yapılacak Yerde Olmalısın

 

Pasaport Başvurusu Nereye Yapılır?

 

  • Yurt içinde, Türkiye’de yaşıyorsanız umuma mahsus pasaport başvuruları İl ve İlçe Nüfus Müdürlüklerine, 
  • Hususi ve hizmet damgalı pasaport başvuruları İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüklerine,
  • Yurt dışında ise dış temsilciliklere yapılır.
  • Bu süreçte aklını şu sorular kurcalayabilir, hemen yanıtlayalım:

pasaport nasıl alınır

 

Pasaport başvuru yapıldıktan kaç gün sonra teslim edilir?

 

Gerekli belgeleri tamamlayıp nüfus müdürlüğüne yaptığınız başvuru sonrası 2 iş günü içinde kişiselleştirilir. 

 

  • Daha sonra il merkezlerine 3 iş günü, 
  • ilçe merkezlerine 4 iş günü,
  • köylere 7 iş günü içinde teslim edilir.

 

Pasaport başvuru süreci nereden nasıl takip edilir?

Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü resmi internet sayfası randevu.nvi.gov.tr 

E devlet kapısı

Alo 199

 

Pasaport kimlere teslim edilir?

 

Ergin kişilerin pasaportları bizzat kendisine teslim edilir. Ayrıca, pasaport başvurusu sırasında kendisi dışında belirlediği kişiye teslim edilir.

 

Ergin olmayan veya kısıtlı kişilerin pasaportları veli, vasi, kayyum ya da başvuru esnasında belirlenen kişilere teslim edilir.




Pasaport İşlemleri Sırasında En Sık Sorulan Sorular

 

Kaç Çeşit Pasaport Vardır?

 

  • Umuma mahsus pasaport: Bordo renk (Herhangi bir vatandaşın gerekli belgeleri tamamladığında alabileceği standart, en bilinen pasaporttur.)
  • Hususi damgalı pasaport: Yeşil renk (Yeşil pasaport devlet memurlarına verilir. 1,2 ya da 3 kadro dereceli devlet memurları yeşil pasaport alabilir. Yeşil pasaport sahipleri 130’a yakın ülkeye vizesiz seyahat edebilir.)
  • Hizmet damgalı pasaport: Gri renk (Resmi kurum tarafından yurt dışına görevlendirilen kişiler için gri renk pasaport verilir. Görev süresince pasaport geçerlidir.)
  • Diplomatik pasaport: Siyah renk (TBMM meclis üyeleri, valiler, orgenaraler, büyükşehir belediye başkaları, bakanlar gibi en üst seviyede görevli kişilere siyah renk pasaport verilir. Kullanımı görev süresince devam eder.)
  • Geçici pasaport: Pembe renk
  • Yabancılara mahsus pasaport: Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından belirlenen 6 çeşit pasaport vardır.

 

Bir Kişi En Fazla Kaç Pasaport Alabilir?

 

Bir kişi en fazla 2 adet pasaport alabilir.

 

Geçici Pasaport Nedir?

 

Türk vatandaşlarının ülkemize veya başka bir ülkeye dönüşlerinde kullanmak amaçlı dış temsilciliklerde bir defaya mahsus düzenlenen pasaporttur.

 

Öğrenci Belgesi Nereden Alınır?

 

Öğrenim görülen kurumlardan (İlkokul, lise, üniversite vb.) veya e-devlet kapısı üzerinden öğrenci belgesi temin edilebilir.)

 

Pasaportun Süresi Uzatılabilir Mi?

 

Pasaport süresi uzatılamaz. Bu nedenle pasaport çıkartırken kaç yıllık istediğine iyi karar vermelisin. Pasaport süren doldu ise yenisini almalısın. Yeni başvuruda diğer pasaportunuzu da yanınızda bulundurmalısın.

 

Muvafakatname Nedir? 

 

Muvafakat: Ergin olmayanların (-18) veya kısıtlıların pasaport başvurularında yasal temsilcilerinin verdiği izindir. Bu belge noterlere veya dış temsilciliklere hazırlatılabilir.

 

Adrese Teslim Edilemeyen Pasaportlar Nereden Alınır?

 

Teslim edilemeyen pasaportlar 10 gün PTT şubesinde bekletilir. Eğer 10 gün içinde teslim almazsan müracaat esnasında belirtilen başvuru merkezine teslim edilir.

 

Pasaportun Kaybedilmesi Halinde Ne Yapılması Gerekir?

 

Pasaportunu kaybettiysen yurt içinde il veya ilçe nüfus müdürlüklerine, yurt dışında ise dış temsilciliklerine başvurmalısın.

 

pasaport işlemleri


İlginizi Çekebilir:

Kamp İçin Sırt Çantası Seçimi

Neden Körüklü Valiz Seçmelisin?

Bisiklet Tutkunları İçin Çanta Seçimleri

Hepimizin Başına Gelebilir! Kilitli Kalan Bavul Nasıl Açılır?

Normalleşme Sürecinde Dışarı Çıkarken En Büyük Yardımcın: Bel Çantaları

Etiketlendi: Faydalı Bilgiler